Sabtu, 2 September 2017

Kim Swee sedia rombak serangan

myMetro
 
Kuala Lumpur: Jurulatih Harimau Malaysia Datuk Ong Kim Swee bersedia merombak barisan serangannya termasuk memanggil muka baru serta pemain yang sudah lama diketepikan.

Antara pemain yang berada dalam radar ketika ini ialah penyerang Johor Darul Ta’zim II (Johor DT II) Zaquan Adha Abd Radzak, Shafiq Shaharudin, Ahmad Hazwan Bakri dan R Gopinathan (Selangor) serta Amirul Syahmi Asha’ri (Terengganu).

Daripada senarai ini antara yang menarik perhatian ialah Zaquan, 28, yang sudah lama tidak menyarung jersi kebangsaan selepas kali terakhir beraksi ketika seri 1-1 menentang Bangladesh pada 20 November 2012.

“Memang saya memberi penekanan dalam membentuk bahagian serangan lebih mantap, bukan saja untuk aksi menentang Timor Leste dalam perlawanan play-off Piala Asia 2019 (2 dan 7 Jun), malah untuk persediaan pasukan bagi jangka masa panjang.

“Beberapa pemain dalam pemerhatian saya, antaranya Zaquan yang mempamerkan peningkatan selepas lama bergelut dengan kecederaan.

“Saya tidak bimbang jika memanggil semula Zaquan bersama pasukan kerana dia mempunyai pengalaman di pentas antarabangsa serta tahu komitmen yang dituntut daripadanya,” kata Kim Swee kepada Metro.

SUMBERArtikel ini disiarkan pada : Khamis, 21 April 2016 @ 7:47 AM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan